2013 Askeri Liseler Başvuru Klavuzu

Değerli Arkadaşlar
Subay olma yolunda ilk adım olan Askeri Liseler Sınavına başvurular başladı. 8. sınıfı bitirecek olan arkadaşlarımızın girmeye hak kazandıkları sınavın 2013 yılına at başvuru işlemleri gerçekleşmeye başladı. Sizler de belirtilen şartları taşıyor iseniz sınava başvurabilirsiniz. sınav dönemi içerisinde ihtiyacınız olan tüm bilgilere sitemizden ulaşmanız mümkündür.
Askeri Liseler Sınavına hazırlanan arkadaşlara şimdiden başarılar dileriz. Sorularınızı bizlere iletirseniz tüm içtenlikle cevaplayabiliriz.

Askeri Liseler Başvuru İşlemleri

Askeri Liseler Öğrenci Seçme Sınavı (ALS)’na başvurmak isteyen adaylar Başvuru Kılavuzunu ve Aday Bilgi Formunu ww.tsk.tr ve www.osym.gov.tr internet adreslerinden temin edebileceklerdir.
Başvurular, ÖSYM Sınav Merkezi Yöneticilikleri ile bazı ortaöğretim kurumlarında oluşturulacak Başvuru Merkezleri tarafından, internet aracılığıyla alınacaktır. Başvuru merkezleri www.ikdm.hho.edu.tr,  ww.tsk.tr ,  www.osym.gov.tr  internet adreslerinden yayınlanacaktır.
Adaylar, kılavuzda belirtilen kurallara göre Aday Bilgi Formunu doldurarak öğrenim gördüğü ilköğretim okulu müdürlüğüne onaylatacaklardır. Onayı olmayan formlar işleme alınmayacaktır. Adaylar, sınav ücretini sınava başvurma süresi içinde ilgili banka şubelerine T.C. Kimlik Numarası, ad, soyadı, bu sınavın açık adını belirterek yatıracaklardır. Sınav ücretini yatırdıktan sonra özel kimlik belgesi ve Aday Bilgi Formu ile birlikte Başvuru Merkezine giderek, başvurularını internet aracılığıyla Başvuru Merkezi görevlisine, son başvuru tarihi mesai bitimine kadar yaptıracaklardır. Başvuru Merkezine adayın kendisinin gitmesi zorunludur. Adayların fotoğrafları Başvuru Merkezi görevlisi tarafından çekilerek internetle ÖSYM kayıtlarına aktarılacaktır. Aday başvuru kayıt bilgileri dökümünden bilgilerini kontrol edip onaylayacaktır. Adayın ve görevlinin imzaladığı Aday Bilgi Formu adayda kalacaktır. Bu işlemleri yaptıktan sonra ALS başvurusu tamamlanmış olacaktır.
Yurt dışında yaşayan adaylar, başvuru süresi içinde aşağıdaki belgeleri bir zarf içerisinde ÖSYM’ye göndererek veya elden teslim edilmesini sağlayarak başvurularını gerçekleştirebilirler.
 - Doldurulmuş ALS Aday Bilgi Formu,
- Yurt dışında bulunma nedenlerini ve sürelerini belirten resmi bir belge,
 - Son üç ay içerisinde cepheden, başı açık, adayı kolaylıkla tanıtabilecek şekilde çekilmiş bir fotoğraf (Gözlükle çekilmiş
fotoğraf gönderilmemelidir.)
- Özel kimlik belgesinin onaylı örneği,
 - Sınav ücretinin yatırıldığını gösterir banka dekontu

BASIN DUYURUSU

(7 Şubat 2013)
Askeri Liseler ile Bando Astsubay Hazırlama Okulunda Öğrenim Görecek Öğrencileri Seçme Sınavı (2013-ALS) : Başvurular
2013-Türk Silahlı Kuvvetleri Askeri Liseler ile Bando Astsubay Hazırlama Okulunda Öğrenim Görecek Öğrencileri Seçme Sınavı (2013-ALS21 Nisan 2013 tarihinde uygulanacaktır.
Sınava başvurular 11 Şubat – 08 Mart 2013 tarihleri arasında yapılacaktır.
Bu amaçla hazırlanan Kılavuz, başvuru tarihleri arasında ÖSYM’nin  www.osym.gov.tr İnternet adresinden yayımlanacaktır.
Başvurular, Kılavuzda yer alan kurallara göre yapılacaktır. Bu sınava başvuru yapacak adayların ilgili kılavuzu dikkatle incelemeleri gerekmektedir.
Adaylara ve kamuoyuna duyurulur.
ÖSYM BAŞKANLIĞI
HABER BİLGİLERİ
Bu haber 13 Şubat 2013, 16:48 tarihinde ASKERİ LİSELER, Heybeliada Deniz Lisesi, Işıklar Askeri Lisesi, Kuleli Askeri Lisesi, Maltepe Askeri Lisesi kategorisinde yayınlandı.
OKUNMA
Bu Haber 31.535 Kez Okunmuş..
PAYLAŞ
facebook Twitter Frienfeed Twitter Google
YORUM YAZIN

İsim :

E-posta:

WebSite:

  1. Dilara diyor ki:

    Şartları nasıl öğrenebilirim ?

  2. Doğukan diyor ki:

    ÖSYM NİN SİTESİ AÇILMIYOR TSK NINDA BAŞVURU FORMUNA BAŞKA NEREDEN ULAŞABİLİRİM

  3. ecem diyor ki:

    8.sınıftan bu yıl mezun olacağım.2013 yılında Türk Silahlı Kuvvetleri bayan öğrenci alacak mı ?
    Teşekkür ederim.

  4. MEHMETÇİK diyor ki:

    peki askerlik sınavında taban puan ve boy kilo … ne lazım :D :D :D

  5. muhammet burhan eren diyor ki:

    ben 105 kg boy 174,2 sınava katılmak ıstıyorum ama kg sınırlamasından dolayı gıremem dıyorum

  6. ömer diyor ki:

    taban puanı kaç ?

  7. Ramazan Bekci diyor ki:

    lütfen daha detaylı bir bilgi ve formun linkini atabilirmisiniz

  8. berke diyor ki:

    acaba bu başvuru kağıdında verilen kodları nasıl buurum ?

  9. gürkan diyor ki:

    teğmen nasıl olabilirim

  10. utku diyor ki:

    arkadaşlar bu sınavda 3 yanlış 1 doğru götürürmü lütven bilenler sölesin

  11. sevim taşkın diyor ki:

    Oğlumun askeri lise baş vurusunu yaptık ama terçih değiştirmek istiyoruz . Bunu için ne yapmamız gerekiyor ?

  12. deniz diyor ki:

    bayan alımı ne zaman ve kaç yaşında olduğunda alınıyo askeri liselere

  13. İstemihan diyor ki:

    2 Sorum olacak yılda ortalama kaç kişi alınıyor askeri liselere ve askeri liseyi kara bölümünde okuyup harp okulunda hava bölümüne geçmek mümkün mü?

  14. hande diyor ki:

    ben 7. sınıfım 6. sınıfla ortalamam 71,bilmemne çıkıyor :) ama asker olmak istiyorum ne yapabilirim

  15. kerem diyor ki:

    ben paratı yatırdım ve bekliyorum.ama başvuru formu doldurmak gerekmiş ben şimdi nasıl doldurucam bu formu.süre geçti doldursam ve başvuru yerine versem kabul olurmu.birde ben başvuru formunu nereye vercem burda başvuru merkezi diyo orası neresi biri açıklasın

  16. mehmet aslan diyor ki:

    lutfn bi sınav daha giriş için

  17. leyla sinem diyor ki:

    niye kızlar askeri liselere gidemiyo?????
    mecburen liseden sonra tekrar denicez;(

  18. Hakan diyor ki:

    @ leyla sinem

    Kardeşim bayanlar doğal olarak Orduda her alanda görevlendirilemedikleri için sayıları sınırlı tutulmakdadır. Bu yüzden harp okullarının ana öğrenci kaynağı askeri liselere bayan alımı yapılmıyor. Normal bir lise değilki bu. Askeri liselerin öğrenci sayıları, kontenjanları ve kriterleri Ordunun ihtiyacına ve kurallarına göre belirlenir. Diğer sivil okullar gibi toplumun ihtiyacına göre değil.

    Ayriyetden ben askeri okulda bi dönem görev yapmış bir öğretmen olarak orduya girmek isteyen bayanlar için 14-15 yaşında bu işe başlamak erken diyebilirim. Zaten o kadar erken bayan askeri öğrenci alımının örnekleri dünyadada oldukça az. İsterseniz liseden sonra harp okullarına girebilirsiniz.

  19. ABDULLAH diyor ki:

    ARKADAŞLAR BEN BU SENE ASKERİ LİSE SINAVINA GİRCEM DE EN AZ KAÇ NET YAPMAM GEREKİO ONU SÖYLERMİSİNİZ

  20. ceki diyor ki:

    sınav sisstemi nasıl olucak bu sene 8. sınıfmı çıkıcak

  21. ayşe yıldırım diyor ki:

    ben nasıl bunlara başvurucam başvuru li,nkini gönderebilirmisinizz_??? acill :)

  22. Ahmet Batuhan Çolakkadı diyor ki:

    Merhaba bende bu sene sınava girdim sınavım güzel geçti tahmini hesaplamamda 80 aldım hava gelir mi ösym de cevap kağıtları ne zaman görüntülenecek bide kaburgam benim biraz ileri çıkık gibi kazanırmıyım kazanırsam elenirmiyim lütfen cevaplayın…

  23. merve diyor ki:

    ne yani şimdi askeri liselere kızlar giremiyomu yaa ama nasıl olcaz biz astsubayy…

  24. merve diyor ki:

    ya ben bide bu sınadı kacırdım nasıl girebilirim başka türlü yanlız askeri liselere kızlar giremiyosa askeri lise sınavlarına girmemize gerek yok o zman…? ltfen cvp verin bn bu sınafı kacırdım diye her gece ağlıyorum (bayanım)

  25. Ömercan diyor ki:

    arkadaşlar başvuru nasıl yapıcam

  26. sema nur gülbol diyor ki:

    en büyük hayallerimden biri ama kızları sınava almıyorlarmış inşallah yalandır çünkü harp akademisine gitmek istiyorum

  27. ceren diyor ki:

    kızlar alınıyor mu bu sınavlarda

  28. Mustafa diyor ki:

    Ben de Askeri Liseler Sınavına gireceğim. Fakat ayağımda esnek düz taban var . Acaba sorun yaratır mı?

Benzer Haberler

Güncel Sınav Haberleri İçin E Posta Aboneliği

E-mail adresinizi giriniz:

Yazarlarımız
Yorumlar
Anket
Eğitim Seviyeniz?
İlköğretim Öğrencisi
İlköğretim Mezunu
Lise Öğrencisi
Lise Mezunu
Önlisans Öğrencisi
Önlisans Mezunu
Lisans Öğrencisi
Lisans Mezunu
Diğer