Jandarma Sözleşmeli Subay Sınav Soruları 2012

Sevgili Arkadaşlar.

Jandarma Sözleşmeli Subay Alımı Sınavı Geçtiğimiz Günlerde Yapıldı. Sınava Giren Arkadaşlara Başarılar Dileriz.

Söz Konusu sınav ile ilgili olarak arkadaşlarımızdan bizlere sık sık email gelmekte ve sınavda çıkmış soruları internet oramında bulamadıklarını dile getirmektedirler. Bizler daha önce de belirtmiş olduğumuz gibi bu sınav Jandarma Genel Komutanlığının kurum içi yapmış olduğu bir sınav olduğundan dolay soruları internet ortamından bulmak mümkün değildir. Ancak bizler geçmiş yıllarda çıkmış ve akılda kalmış soruları derliyoruz. Bu yılda böyle bir çalışma yapıyoruz ve sınava girmiş arkadaşlardan soruları bu yazımızın altında paylaşmalarını istiyoruz. Burada bir tartışma platformu oluşturarak sınavda çıkmış sorular ve cevapları ile ilgili olarak görüşlerimizi ifade edebiliriz.

Yukarıda da belirtmiş olduğumuz gibi sınava giren adaylarımız akıllarında kalan soruları ve bulmak istedikleri cevapları bizler ile paylaşırlarsa çok memnun oluruz. Bu Yorumları derleyerek bir sonraki sınavlarda soru arşivi olarka kullanabilir ve az çok konuların neler ağırlıklı olduğuna kanaat getirebiliriz.

Tüm Adaylara Başarılar Dileriz.

AskeriSinav.Com

HABER BİLGİLERİ
Bu haber 14 Mayıs 2012, 18:19 tarihinde Haberler, Sözleşmeli Personel Alıımları kategorisinde yayınlandı.
OKUNMA
Bu Haber 23.002 Kez Okunmuş..
PAYLAŞ
facebook Twitter Frienfeed Twitter Google
YORUM YAZIN

İsim :

E-posta:

WebSite:

  1. mesut diyor ki:

    AŞAR VERGİSİ OLAN SORUYU NASIL YANITLADINIZ?
    BEN II VE III yaptım
    hepsi olacak diyen de var

  2. semih diyor ki:

    ‎2 3

  3. mesut diyor ki:

    Yani aşar hariç diğerlerimi

  4. semih diyor ki:

    Evet ben öyle yaptım eminim

  5. selim diyor ki:

    arkadaşlar natoyu imzalamayan ülkeyi soruyordu bu sorunun kesin cevabını bilen var mı ???

  6. murat akça diyor ki:

    natoyo değil mete türkiyenin 1954 imzladığı başka bir ülkenin imazalamadığını soruyordu İZLANDA

  7. selim diyor ki:

    neydi mesala soru bence natoydu sanki kardeşş??

    birde bu kobrısla yaptığımız antlaşma zürh dostlukmu yoksa sadece dostlukmu vardı hatırlamıyorum savaş kardeşim ??? hangisi ??

  8. savş diyor ki:

    ikisi farlı şıktı dostluk ant ayrı idi zürih ant ayrıydı.ben zürih yaptım ama kesin odur demiyorum

  9. hakan diyor ki:

    Statüko sorusun cevabı halkçılıktır.soruda toplumsal ve siyasal alanda diyordu sadece siyasal deseydi belki cumhuriyetçilik olabilirdi.aşağıda halkçılık ilkesinin açıklaması bu sorunun cevabını net ortaya koyuyor.
    Halkçılık ilkesi, ulusal egemenliği ön planda tutar ve demokrasiyi benimser. Devlet, vatandaşın refah ve mutluluğunu amaçlar. Vatandaşlar arasında iş bölümü ve dayanışmayı öngörür. Ulusun devlet hizmetlerinden eşit bir şekilde yararlanmasını sağlar. Atatürk’ün halkçılık ilkesinden anlaşılan; toplumda hiçbir kimseye, zümreye ya da herhangi bir sınıfa ayrıcalık tanınmamasıdır. Bütün herkes kanun önünde eşittir. Halkçılık ilkesine göre; hiçbir kimse başkalarına karşı din, dil, ırk, mezhep veya ekonomik açıdan üstünlük sağlayamaz.

  10. sedef diyor ki:

    şimdi emin oldm :)

  11. metehan diyor ki:

    bence cumhuriyet daha kapsamlı çünkü statükonun kelime manası süregelen durumun devam etmesi demek cumhuriyet hem halkın yönetimde olması hemde halkın kendi kendini yönetmesi manasına geliyor statüko olursa halkın tek iktidara boyun eğmesi ve düzene karşı gelmemesi gerek bunun dışında halkçılığın kelime manası güçsüz halkı güçlüye karşı koruma manasına gelir fransızcadır köken laos halk laicisime ise halksallaştırma demektir laiklikle örtüşür.

  12. kadir diyor ki:

    sakin olun ya 22 sinde herşey ortaya çıkacak :)

  13. kaan diyor ki:

    Yemekhanede sınav yapılıyor sınav soruları çakma nasıl hazırlandığı meçhul. Uzman jandarma sınavı bile bundan kat kat güvenlikli idi.sonuçta komutan olacak bu subaylar komutan seçimi bu kadar özensiz dandik olmamalı bence

  14. nagihan diyor ki:

    1947 parıs sozlesmesne katılmayan ulke hangısıdr dıe oln srunun cvabı?

  15. ahmet diyor ki:

    almanyamıydı neyd

  16. kerem diyor ki:

    avusturya

  17. nagihan diyor ki:

    kerem emin misin

  18. kerem diyor ki:

    eminin nagihan

  19. sedef diyor ki:

    türkiyeyle beraber ottovaya giren ülke ? yunasistan mı bulgaristan mı ?

  20. berkay diyor ki:

    o natoya giren olmasın ya ben mi yanlış hatırlıyorum

  21. buğra diyor ki:

    o natoya gıren ulke ynanıstan

  22. hilmi diyor ki:

    bende baktım da avusturalya beyler , resmı kaynaktan baktım

  23. serseriii diyor ki:

    gemiyle alakalı soru vardı şıklarda hangisini işaretlediğimi unuttum şıkları hatırlayan varmı ??
    heybeliada falan

  24. emel diyor ki:

    oruçreis , altay , bozcada diğerini hatırlayamadım

  25. eser diyor ki:

    şıkların ne önemi var önemli olan heybeliada olması :)

  26. eser diyor ki:

    bm örgütü olmayan telekominikasyon dimiii

  27. halit diyor ki:

    telekominasyon bm örgütüdür ITU(uluslar arası telekominasyon birliği ).şuan 191 üyesi vardır. merkezi isviçrenin cenevre şehrindedir

    hepsi o sorunun cevabı

  28. sedef diyor ki:

    Toplumsal yasam ve yönetimde statükoyu savunan
    bir kisi Atatürk ilkelerinden en çok hangisine ters
    düsmektedir?(bu sorunun cevabında hangı ılkler vardı hatrlayan var mı?cumhurıyetcılık laıklık halkcılık mıllıyetcılık dıger sık neydı???

  29. s,bel diyor ki:

    bağımsızlık vardı sanırım bir de bunda mıydı ama hatırlamıyorum ben bi bagımsızlık işaretledim ama sorusunu unuttum :D

  30. murat diyor ki:

    dersanede teyit edilip onaylandı cvp HALKÇILIK :)

  31. bülent diyor ki:

    arkadaşlar bikaç sorum olcak cevaplarsanız çok sevinirim —-birleşmiş milletler kalkınma diye başlayan bi soru??
    —-hava sahası abd nin güçlenmesi olan soru???
    —-tevhidi tedrisat medeni kanun sorusu???
    —-matematikte el sıkışma sorusu???
    —-cevabı almanya denilen soruyu hiç hatırlamıyorum bi zahmet hatırlatırsanız çok sevinirim…

  32. kadir diyor ki:

    ‎3.soruyu bende 2sini yaptım

    natoya katılmayan almanya heralde unuttum :S

    bu tevhidi tedrisat sorusu sadece o olmıcak mı ya ben öyle yaptım

  33. Gizem Durukan diyor ki:

    emiyle alakalı soru vardı şıklarda hangisini işaretlediğimi unuttum şıkları hatırlayan varmı ??
    heybeliada falan

  34. kader diyor ki:

    abd ıle ılgılı sorunun cvbı neydı arkadaslar bn 2. dunya savası yptım ama..

  35. zafer kara diyor ki:

    abd nıye guclenmıstır
    hava savunma ucus falan kıme yaramıstır
    cevaplarda
    nato
    bırlesmıs mılletler
    … falan vardı

    bence cevap 1. dünya savaşı çünkü sömürgeciliğe son veriliyo ve uçakların saldırı için kullanılmaya başlaması hava sahasının önemini arttırıyo

  36. zafer kara diyor ki:

    2.dünya savaşında da savaşa girdi normandia cikarmasiyla almanyayi bitirdi atom bombasiyla da savaşı bitirdi ve şöyle düşün hava sahası 2.dunya savaşinda japonların pearl harbour baskını ile gundeme geldi eminim 2.dunya olacak.

  37. burak diyor ki:

    arkadaşlar kıta sahanlığı sorusuna ne yanıt verdiniz?
    Şimdi petrol arama faaliyetleri şıkkıda mantıklı geliyor bana
    ama yunanistanın topraklarda hak iddaa etmesi yaptım bende

  38. yiğit diyor ki:

    Arkadaslar ilk kriz petrol arama izni yüzünden 73 te oldu 74 te harekat yapildi bende petrol yaptım

  39. kubilay diyor ki:

    evet bende sallayıp petrol yaptım bugùn baktım doğruymuş:)

  40. mustafa diyor ki:

    uşi antlaşması
    2_heybeliada gemisi
    3_maraş
    4_ermeni tehciri(nutuk)
    5_eskişehir kütahya muharebeleri(sakarya ırmagının dogusunaçekilmesi)
    6_agzındaki sakız(türkçe)
    7_lozanda taviz verilmeyen(ermeni yurdu ve kapitilasyonlar)
    8_tbmm
    9_dogu sınırı(kars antlaşması)
    10_lozanda kabul edilmeyecek(kapitilasyonlar)
    11_batı tırakya turklerı ıstanbul rumları
    12_sinop limanı
    13_izmir( mozaik)
    14_başdenetçi( dort yıl)
    15_cumhuriyet_yada halkcılık emnın degılım hangısı dogru ama ben cumhurıyet yaptım
    16_bakır(maden)
    17_izlanda (bundanda emın degılım baska dıyen var)
    18_kanunı esası
    19_van golu(beysehır dıyen var)
    20_moskova yaptım ( tahran yada yatla dıyen var)
    21_ 12
    22_105
    23_turkce zorunluluk srusu
    24_natoya bızımle bırlıkte yunanıstan
    25_1. tbmm mıllı savunma
    26_medenı kanun tevhıdı tedrısat ve asar ( asar yok)
    27_kucuk kaynarca
    28_bogazlar montıro maddelerı (her uç şık)
    29_yunanıstan ıngıltere fıransa uclemesı ( musul hatay azınlık)
    30_kıta sahanlıgı sorusu ( ege kıbrıs petrol)
    31_natonun kurulusunda olmayan (almanya)
    32 en derın cukur sorusu
    33_kalkınmayla ılgılıs soru (cevabı ıcınde zaten kalkınma)
    34_abd nın etkınlıgını arttıran soru nato bırlesmıs mılletler 1. dunya sav 2. dunya svs
    35_ogazlarin usulüne dair sözlesme cevap 1.2.3 e. Galiba japanya yugoslavya rusya
    36_paris sözleşmesine katılmayan ülke cevap avusturya…
    37 _ turkce sorusu vardı cumleyı duzeltmek ıcın yerlestırın sorusu
    38_afganıstan_ısaf
    39_ isaki milli kararları içerisinde yer alır diye soru vardı. öncüllü boğazlar kapitülasyon elve-i bilmem ne. evet kayı sorulardan bırı bu
    40_milletler cemıyetıne kım davet etmıstır galıba abd yaptım
    41_demirin dedği gibi möntroda Türkiyeyi destekleyen ülkeler gibi soru vardı sanırsam. ing. rusya. ama ben ıtalya ıngıltere yatım galıba
    42_Türkiye ve Yunanistan arasında bilmem kaç tarihinde yapılan anlaşma. Dostluk be Barış Antlaşması.
    43) Atatürk’ün bi sözünü vermiş içerisinde Hür kelimesi geçiyo. Cvbı Bağımsızlık.
    44_bm nin daimi 5 üyesinden değildir??? İtalya
    45) Anayasayla ilgili soru yurt dışı çıkma yasağı hangi durumlarda yasaklanabilir gibi soru. 46 ) bm de yer almayan örgüt = ımf telekominikasyon atm enerjisi kurumu vardı şıklarda 47 ) hangisi 2. dünya savasının sonucu değildir gibi bişey vardı şıklarda polonya falan olan

  41. berfu diyor ki:

    1_ uşi antlaşması
    2_heybeliada gemisi
    3_maraş
    4_ermeni tehciri(nutuk)
    5_eskişehir kütahya muharebeleri(sakarya ırmagının dogusunaçekilmesi)
    6_agzındaki sakız(türkçe)
    7_lozanda taviz verilmeyen(ermeni yurdu ve kapitilasyonlar)
    8_tbmm
    9_dogu sınırı(kars antlaşması)
    10_lozanda kabul edilmeyecek(kapitilasyonlar)
    11_batı tırakya turklerı ıstanbul rumları
    12_sinop limanı
    13_izmir( mozaik)
    14_başdenetçi( dort yıl)
    15_cumhuriyet_yada halkcılık emnın degılım hangısı dogru ama ben cumhurıyet yaptım
    16_bakır(maden)
    17_izlanda (bundanda emın degılım baska dıyen var)
    18_kanunı esası
    19_van golu(beysehır dıyen var)
    20_moskova yaptım ( tahran yada yatla dıyen var)
    21_ 12
    22_105
    23_turkce zorunluluk srusu
    24_natoya bızımle bırlıkte yunanıstan
    25_1. tbmm mıllı savunma
    26_medenı kanun tevhıdı tedrısat ve asar ( asar yok)
    27_kucuk kaynarca
    28_bogazlar montıro maddelerı (her uç şık)
    29_yunanıstan ıngıltere fıransa uclemesı ( musul hatay azınlık)
    30_kıta sahanlıgı sorusu ( ege kıbrıs petrol)
    31_natonun kurulusunda olmayan (almanya)
    32 en derın cukur sorusu
    33_kalkınmayla ılgılıs soru (cevabı ıcınde zaten kalkınma)
    34_abd nın etkınlıgını arttıran soru nato bırlesmıs mılletler 1. dunya sav 2. dunya svs
    35_ogazlarin usulüne dair sözlesme cevap 1.2.3 e. Galiba japanya yugoslavya rusya

    arkadaslar ben dıger soruları hatırlayamıyorum lutfen herkez burda olmayan soruyu yazmaya calıssın

  42. ibrahim diyor ki:

    1947 parıs sozlesmesne katılmayan ulke hangısıdr dıe oln srunun cvabı

    Almanya değilmi arkadaşlar herkes avusturya diyor

    İkinci Dünya Savaşı müttefik kuvvetleriyle Bulgaristan, Macaristan, İtalya, Romanya ve Finlandiya arasında imzalanan resmi barış antlaşması
    2.dünya savaşında Müttefik grubunda Avusturya var ama
    Almanya ise mihver devlet

  43. kaüsbky diyor ki:

    • Türkçe
    • Türkçe
    • Türkçe
    • 105
    • 24
    • Uşi Ant.
    • K.Kaynarca Ant.
    • Sinop
    • Bağımsızlık
    • Gümrü
    • Milletler Cemiyeti
    • İsaf
    • Seyahat Hürriyeti
    • Medeni Hukuk
    • 26. Soru
    • 50. Soru
    • Lale Devri Sonuçları
    • Uluslar arası Örgütler
    • Kalkınma Projesi
    • İzmir – Selanik
    • Mübadele İzmir – selanik
    • Japonya-Çin Rusya
    • Beyşehir
    • Ticari Gemiler
    • Öncüllü soru
    • Öncüllü boğazlar
    • Boğazlar
    • Ermeni 1915
    • Lozan
    • Boğazlardan Geçiş
    • İzlanda
    • Kıta Sahanlığı
    • Yunanistan – İngiltere – Fransa
    • Almanya
    • Türkiye-Yunanistan ( yardım)
    • Savaş Tazminatı
    • İngiltere-İtalya tersi görüş sergileyen devletler sorusu
    • Tbmm
    • Atina Ant.
    • Tahran Ant.
    • Avusturya
    • halkçılık
    • Agora izmir
    • Gemi Sorusu heybeliada
    • Maraş – Kıbrıs sorusu
    • Kamu Denetçisi 4 yıl
    • Bakır ergani
    • Kütahya Eskişehir
    • İtalya – daimi üye değildir sorusu
    • Çukur Sorusu (mariana)

  44. kaüsbky diyor ki:

    merak edilen o 50 soru =))

  45. ibrahim diyor ki:

    türkiyeyi milletler cemiyetine davet eden lı soru kesin ispanya kpss denemede denk gelmisti:9

  46. admin diyor ki:

    ilgilenen arkadaşlara çok teşekkür ederiz. Soru paylasimina devam edelim arkadaşlar.

  47. ilknur diyor ki:

    13 mayıs 2012 astsubay çıkmış sınav soruları..
    82 anayasanın değiştirilemez değiştirilmesi teklif dahi edilemez hükümleri.
    lozan da çözüme kavuşmayan tek sorun.
    kars ardahan ve batum hangi ant. ile geri alınd. brest ltovsk.
    yangın olasılığı en düşük il.
    ilk türk devleti
    en çok ihracat yaptığımız ülke. almanya.
    türkiye iran sınırı hangi ant. ile kesin şeklini aldı.kasr-ı şirin.
    şimdilik bunlar aklımda ileryen zamnlarda yine yazarm.

  48. sevo diyor ki:

    ilknurcum burası subay sınavına giren arkadaşların sayfası istersen astsubay sınavına girenlerin sayfasında paylaşş soru ve cevapları

  49. ibrahim diyor ki:

    Soru 24.)1923 yılında en çok yatırım ne üzerine yapılmıştır
    Cvp..: a.)Ticaret
    b.)Ulaşım
    c.)Tarım ve hayvacılık
    d.) Sanayi
    böyle bi soru vardı sanki cvp tarım mı arkadaşlar

  50. mersan diyor ki:

    ibrahim 1923 değil birinci tbmm yani 23 nisan 1920 den bahsedildi soru.cevap milli savunma

  51. mersan diyor ki:

    milletler cemiyetine üyelik teklifi ispanyadan gelmiştir.irana yardım türkiyeye savaşa girme tahran konferansında alındı.ben yalta yapmıstım ama cevabım yanlış.matematik sorularının cevabı 14! ve 144 tür
    dogu sınırımız kars antlaşması.1947 paris sozleşmesi cevap avusturya.
    kıbrısla ilgili iki soru vardı biri zürih antlaşması diğeri de yunanistanla ilişkimiz 1950 li yıllarda bozulmaya basladı cevaplar da 1959 vardı

  52. suskunefe diyor ki:

    1.)NATO’nun afganistandaki barış gücünün kısaltılmış adı CEVAP:ISAF

  53. suskunefe diyor ki:

    2.)Liman sorusu vardı CEVAP:Sinop

  54. sekersu diyor ki:

    arkadaşlar doğu sınırının güvence altına alınmasıyla kesinlik kazanması farklı şeyler
    güvence altına alınması moskova ant.kesinlik kazanması da kars ant.ile sağlanmıştır.zaten kars ant.moskova ant.devamı niteliğindedir.ve sınavdaki soruda sorulan sey güvence altına alınmasıydı.eminim.teredddütüm çoktu yorumlardan sonra.yanlış yaptığımı düşündüm ancak netten ve tarih kitaplarından baktım.benim gibi düşünmeyen arkadaşlar yorumlarınızı bekliorum

  55. Adm diyor ki:

    Kesin belirlenmesi demek adı üstünde güvence altına alınması kars ant Moskova’ya saecek batılı bir devlet bizi tanımış ve batımdan dolayıda taviz vermişizdir matın cevabı 105 olması lazım Türkiye’yi milletler cemiyetinde destekleyen Fransa

  56. TNCY diyor ki:

    acıklandı subay sonuçları

  57. ömer şimşek diyor ki:

    ben teyman olmak istiyorum

  58. zerrin diyor ki:

    Merhabalar arkadaşlar ben K.K.K ‘nın açmış olduğu sözleşmeli subay sınavına girmek istiyorum fakat çıkabilecek sorular hakkında pek bilgim yok yardımcı olabilir misiniz ?

  59. sabri diyor ki:

    bu konular için hazırlamış bir kitap var mı önceki senelerde sizler hangi kaynaklardan çalıştınız? Birde mühendisler için mesleki sınav nasıl oluyor zorluk derecesi nedir?

  60. mehmet diyor ki:

    işşalah kazanırım

  61. adem diyor ki:

    sabri https://pertem.kkk.tsk.tr/01Basvuru/subay/sbkilavuz.htm lınke tıklayıp basvuru kılavuzunu okuman yeterlidir kardeşim herşey yazıyo

  62. sabri diyor ki:

    bunun hepsini okudum zaten ama tam istediğim cevapları alamadım bilende yok heralde neyse sınava girince göreceğiz artık mesleki sınav soruları nasıl?

  63. sabri diyor ki:

    yine de teşekkürler…

  64. er diyor ki:

    Arkadaşlar başka işlerle uğraşın siz içerisinin nasıl olduğunu bilmiyorsunuz herhalde. ben askerim ve maalesef teğmen olmakla iş bitmiyor. içerisi dışarıdan göründüğü gibi değil. Türkiyenin içinden her cinsten adam geliyor sorunlu insan çok fazla beklediğiniz gibi olmayacak emin olabilirsiniz.

  65. RIfat diyor ki:

    sınav tarihi 27 nisan 2013 Ankara beytepe de Jandarma Muvazzaf Subaylık sınavına katılacak arkadaşlar varmı.

Benzer Haberler

Güncel Sınav Haberleri İçin E Posta Aboneliği

E-mail adresinizi giriniz:

Yazarlarımız
Yorumlar
Anket
Eğitim Seviyeniz?
İlköğretim Öğrencisi
İlköğretim Mezunu
Lise Öğrencisi
Lise Mezunu
Önlisans Öğrencisi
Önlisans Mezunu
Lisans Öğrencisi
Lisans Mezunu
Diğer